Eskapadowcy.pl

Archiwum

Kategorie

17/10/2011 poniedziałek 10 dzień USZGULI
Przesłane: 2011-10-17 - 0 komentarz(y)

Nie wiem skąd nam się to wzięło, ale myśleliśmy, że w jeden dzień dojedziemy, zwiedzimy Uszguli i wrócimy na bazę rowerem. Skutecznie do innej opcji przekonali nas policjanci - Radiowozem po drodze zwiedzając miasto, zostaliśmy podwiezieni na dworzec, skąd ruszały marszrutki. Musieliśmy dotrzeć do Zugdidi, tam przesiąść się na kolejną do Uszguli. W Zugdidi kiedy było już grubo po 12:00 dowiedzieliśmy się, że transport jest tylko do Mestii, skąd do Uszguli można dostać się tylko wynajętym jeepem. Nastawiając się na jednodniową wycieczkę i informując policjantów, że będziemy wieczorem tego samego dnia, zabierając ze sobą jedynie aparaty i portfele okazało się, że wypad jednodniowy zapowiadał się na trwający trochę dłużej. Ale być w Gruzji i nie widzieć Gór Swanetii to grzech! Decyzja była szybka i prosta jedziemy!. Trochę zmartwieni faktem, że policjanci mogą się o nas martwić spytaliśmy jednego z podróżnych czy można w jakiś sposób powiadomić ich, że nie dotrzemy na nocleg! W pomoc zaangażowała się spora część podróżnych ... wykonali kilka telefonów do znajomych znajomych i zostaliśmy zapewnieni że wszystko jest ok i "no problem"! Podróż do Mestii zajęła ok. 4h. Obowiązkowy jak zawsze był godzinny postój w restauracji na posiłek. Nikt tu się nie spieszy, ani nie niecierpliwi, na wszystko jest czas. W Mestii przesiadamy się na jeepa i ok. 20:00 jesteśmy w Uszguli, gdzie zostajemy już na noc. Gospodyni przygotowuje całą kolację na naszych oczach, jest wszystko z czego słynie Gruzja, chaczapuri, szaszłyki, warzywa, orzechy, no i oczywiście czacza. Toasty do dna, śpiewamy (po czaczy sami śpiewaliśmy gruzińskie pieśni, nie tylko słuchaliśmy ;)) i prowadzimy rozmowy o życiu oczywiście płynnie ;) po rosyjsku :)

Mestia razem z obszarem Górnej Swanetii wpisana została na listę światowego dziedzictwa UNESCO, zachowało się wiele średniowiecznych baszt rodowych.

Dzień 10 Dzień 10 Dzień 10

Delicious Google Digg This! Facebook Wykop.pl Co robię? Nasza klasa Grono Gadu Gadu Flaker Blip MySpace

Ledger Nano X - The secure hardware wallet

* Portal Eskapadowcy.pl nie ponosi odpowiedzialności za publikowane przez użytkowników treści. Publikowane treści są własnością ich Autorów. Zgłoś Niewłaściwą Zawartość.Instant SSL Certificate Secure Site